mandag 25. februar 2013

Oppussing soverom Del 1

Da har jeg endelig fått ut finger´n, å begynt oppussing av soverom...
Hadde egentlig kun tenkt å male veggene, men jeg har irritert meg litt over taket, så jeg bestemte meg for at når det først skulle legges arbeid i dette, så kunne jeg like gjerne gjøre alt på en gang...

Her ser dere inspirasjonsbildet. Jeg ble betatt ved første øyeblikk.
Inspirasjonen har jeg fått fra det utrolig vakre soverommet til Silje fra bloggen Lindevegen, og soverommet kan dere se ved å klikke her.

Vi har et veldig stort soverom, som har føltes ganske upersonlig. Jeg prøvde en gang for flere år siden å male de trehvite skapene hvite, og de fikk også en dør i samme farge som fondveggen... Det tok ikke lang tid før jeg angret, både på skapene og fondveggen... Fargen var helt feil..

Her ser dere soverommet før NOE er gjort. Japp, dette er realitetsblogging på sitt sterkeste! Hehe..

Her har jeg ryddet litt, fjernet tv og skøvet ting ut fra veggene... Mac og mobil er alltid med, så jeg får hatt på litt musikk til arbeidet. ;)


Å male tak var LANGT værre enn jeg trodde. Ikke bare hadde jeg fått en ødelagt maling, som hadde samme konsistens som sparket, men rommet føltes enormt! Det ble heldigvis bra tilslutt!


Her er taket ferdigmalt, etter mye slit... Det ble bra tilslutt...

 Jeg er en person som får litt noia av at alt er hvitt. Det tar seg veldig bra ut i andres hjem, og jeg misunner alle dere "hvite hjem" i blogglandia, men her hjemme blir det alt for upersonlig og sterilt. Allikevel måtte det foreviges med et bilde...

Er hvitt rom, hvor alt er hvitt utenom gulvlister og gulv.... Jeg er klar for å ta fatt på vegger....
Jeg falt som sagt helt pladask for rommet til Silje, og fargen på veggen ble den samme. Jeg var tøff, og tok aldri med meg en fargeprøve hjem, men slo heller til med to hele spann på første innkjøp. Jeg angrer ikke et sekund! 

Her er første vegg malt. Listene var fortsatt litt fuktige, så den øverste delen ble tatt litt på etterskudd...


Jeg må si jeg elsker fargen!

Det har blitt noen utfordringer underveis, men man lærer så lenge man lever... Jeg fikk litt hjelp på siste strøk, noe som endte i at jeg måtte pusse ned store deler på veggene (huff...), men jeg går på med nytt mot, og skal straks opp på Bauhaus for å kjøpe mer maling... 
Nå vet jeg iallefall hva som ikke skal gjøres neste gang jeg pusser opp noe.... ;)


Ellers har jeg fått en spennende hentelapp fra Posten i dag, og jeg gleder meg til å titte innom senere, for å vise dere hva som dukket opp fra Ebay i dag! 


Vi blogges! :)

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk for det... Tross litt motgang tror jeg det blir veldig bra tilslutt! :)

      Slett

Hei!
Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid veldig hyggelig!

Mvh Sandra - Med Hjertet i Skyene-